Kako da smanjite nadimanje?

Voda pomaže radu organa za varenje i podstiče kretanje, kako hrane, tako i gasova.

Pijte vodu

Ako pijete dovoljno vode, to može da smanji nadimanje. Vodu pijte pomalo tokom celog dana, jer ako popijete odjednom veliku količinu, to može da ima suprotan efekat.

Pijenje vode je verovatno poslednja stvar koju želite da uradite kada osetite da će vam stomak eksplodirati. Ali „hidratacija je toliko važna za minimiziranje nadimanja“, kaže Rejčel Dojl, vlasnica RAD Nutrition iz Čikaga koja se fokusira na zdravlje creva.

„Voda pomaže da se sve glatko kreće u vašem digestivnom traktu, što je neophodno za redovno pražnjenje creva – a zatvor i nadimanje često idu ruku pod ruku.

Ako ste u prilici da birate, najbolje je da pijete izvorsku vodu. Ako vam izvor nije u blizini, možete da koristite vodovodsku vodu prečišćenu od štetnih primesa u filter bokalima sa patronama po izboru, koje odgovaraju vašem kvalitetu vode. Još jedna opcija je da koristite ugradne filtere.

Ne solite mnogo

Nadimanje je često rezultat jedenja hrane bogate solju. Natrijum izaziva nadimanje, verovatno zato što izaziva zadržavanje vode, prema Harvard Health Publishing. Cilj uzimanja vode za piće nakon obroka je da se nadoknadi taj natrijum i podstakne vaše telo da se odrekne tečnosti. „Iako može izgledati kontraintuitivno, voda za piće može pomoći u smanjenju nadimanja oslobađanjem tela od viška natrijuma“, kaže Pam Fulenvajder, osnivač Fully Mediterranean-a u Hjustonu. Još jedan savet: Obavezno pijte puno vode pre obroka. Ovaj korak nudi isti efekat minimiziranja nadimanja i takođe može sprečiti prejedanje, prema klinici Mejo.

Izvor: Magazin Zdrava hrana br. 130
www.zdravahrana.com